„PUT POMIRENJA“ SARAJEVO - BEOGRAD
Sarajevo (Aerodrom) - Trnovo - Ustikolina/ Foča - Goražde – Ustiprača - Višegrad
Sarajevo (Aerodrom) - Trnovo - Ustikolina/ Foča - Goražde – Ustiprača - Višegrad
U narednih mjesec dana trebala bi biti dogovorena trasa puta – koji bi se mogao nazvati i „put pomirenja“.
Planeri trase puta od Sarajeva do Višegrada svakako trebaju uzeti u obzir važne faktore kao što su:
- Nastanjenost prostora kroz koji prolazi put.
- Privredne i turističke aspekte trase puta.
Ne bi trebalo ponavljati greške iz prošlosti kada se pod političkim uticajem komunističkih čelnika put gradio kroz područja koja su bila rijetko naseljenja stanovništvom i bez privrednog / turističkog potencijela.
Prijedlog trase koji bi svakako ispunjavao sve potebne uslove je sledeći:
Sarajevo (Aerodrom) - Trnovo - Ustikolina/ Foča - Goražde – Ustiprača - Višegrad
- Brza cesta bi bila povezana s Autoputem C5 I preko Hrasnice i pored Sarajevskog Aerodroma išla padinom Bjelašnice prema Trnovu. Ovo bi bilo svakako značajno uzimajući u obzir i planiranu izgradnju turističkog naselja „Buroj Ozone City“. Dodatni Argument je blizina Aerodroma i Ski –Centara na Bjelašnici i Jahorini..
- Trasa bi od Trnova išla na nekoliko kilometra udaljena od Foče prema Ustikolini i Goraždu. Ovdje treba napomenuti turistički potencijal na području Nacionalnog Parka Sutjeska i prašume Peručice kao i doline Drine u daljem pravcu puta prema Goraždu.
- Prednost ove trase bi bila što povezuje gradove Foču i Goražde ali i otvara mogućnost za dalje povezovanje brzom cestom prema drugom po veličini crngorskom gradu - Pljevljima te hercegovačkog grada Trebinje u pravcu juga.
- Ovdje je bitan faktor i povezivanje i srpskog i bošnjačkog naroda koji živi na području ovog regiona ( „Put pomirenja“).
- Trasa puta bi od Goražda išla dalje preko Kopača, Ustiprače do Višegrada. Na ovom području postoji veliki privredni potencijal: Uspješni privredni projekti i kompanije koje zapošljavaju stanovništvo ovog regiona te kulturno –historijske atrakcije: Prva bosanska štamparija u manastiru Sv. Đorđa kod Goražda , srednjovjekovna kula bosanskog hercega stjepana Kosače i Jezero na Drini od Ustiprače do Višegrada i konačno most Mehmed Paše Sokoloviča kao I Andrićgrad..
Ova trasa bi svakako zadovoljila privredne / turističke aspekte ali i povezala stanovništvo različite etničke i religijske pripadnosti.
Senad Ušanović
Bosanski Talasi
Kommentare
Kommentar veröffentlichen